Ongeveer anderhalf jaar geleden waren we op bezoek bij een grote zorgverzekeraar welke ons vertelde dat het hoog tijd was dat zitorthesen ook aan een crashtest moesten voldoen. Bij de vraag waarom was het antwoord simpel, omdat wij dat gaan eisen. Tijdens de terugreis vonden we dit enorme onzin, een stukje schuim met een schaaltje eromheen crashtesten wat kost dat wel niet. Enkele dagen later veranderde ons standpunt langzaam, eigenlijk heeft deze zorgverzekeraar wel een beetje gelijk vonden we allemaal. Twee weken later werd besloten de zitorthese op ons onderstel te laten testen en wel onder TUV normen.
Dat gaat niet zomaar. Maar het is gelukt.
We hebben een gecrashteste zitorthese!
De zorgverzekeraar? een positieve reactie?, neen hoor er worden nog heel veel zitorthesen geleverd en vergoed die niet aan deze norm voldoen.
Hoge kosten maar een enorm veilig gevoel en dat is ook iets waard.
zondag 9 oktober 2011
Nieuw: de mobiele werkplaats
Sommige cliënten zijn zo enorm afhankelijk van hun (zit)voorziening dat ze deze geen dag kunnen missen.
Erg lastig voor alle partijen als de rolstoel aangepast moet worden. Voor deze groep cliënten hebben wij een dag opname ruimte beschikbaar, u komt langs en wij regelen alles
in een paar uur.
Maar als ook dit niet mogelijk is wat dan?
Erg lastig voor alle partijen als de rolstoel aangepast moet worden. Voor deze groep cliënten hebben wij een dag opname ruimte beschikbaar, u komt langs en wij regelen alles
in een paar uur.Maar als ook dit niet mogelijk is wat dan?
Sinds enkele maanden hebben wij ook hier (als enige in Nederland) een oplossing voor.
De Mobiele Werkplaats, een volledig ingerichte werkplaats met alle gereedschappen en materialen er in die nodig zijn voor de de aanpassingen die u nodig heeft.
De bezetting van de mobiele werkplaats bestaat altijd uit 2 personen, een zit-specialist en een technische medewerker.
Een parkeerplek, een stopcontact, koffie en wij regelen de rest.
De Mobiele Werkplaats is een idee van Ortho Innovatief.
Meer weten? bel of mail ons gerust.
dinsdag 27 september 2011
Vooraankondiging:
Alvast een klein berichtje. Op vrijdagmiddag 21 oktober openen wij samen met ASVZ het dagactiviteiten- centrum Innovatief. Vrijhouden alvast deze middag.
Arie
Arie
zaterdag 23 april 2011
Een nieuwe bus voor Mark
Dus welkom VW Crafter. Ongeveer een meter langer en het dubbele aan PK’s onder de motorkap. Dat biedt mogelijkheden:
- Veiliger
- Vlot en zonder te “roken” naar de klant
- Werk- en laadruimte van elkaar scheiden
- Beter licht op het werk door witte afwerking en slim interieur
- Afzuigen van lijmdampen
- Een net zeiltje op de vloer
Kortom: beter voor mijzelf, het milieu en de klant.
Op wat kleine dingen na is de inrichting compleet, ik
kom hem graag laten zien! En hoop in deze bus nog heel veel zitorthesen te mogen maken.
Mark Huisman
zondag 3 april 2011
Verrassing
24 maart rond koffie tijd stond Daniel met begeleidster Liesbeth van de ASVZ op de stoep om een schilderij te overhandigen. Daniel is een ware kunstenaar met verf en doek, hij had de opdracht gekregen voor het schilderen van een rolstoel. Nou dat is gelukt! Na een bak koffie en een rondleiding door het bedrijf hebben we het kunstwerk direct opgehangen. En Daniel…die krijgt binnenkort de volgende opdracht.
zondag 20 maart 2011
Zitten 2 (hard schuim zin en onzin)
Een kort vervolg op zitten 1 geschreven door Mark Huisman
.
Hard schuim wordt in onze branche nauwelijks meer gebruikt maar hoe zit dat eigenlijk in andere landen? Gek genoeg komen we daar veel meer hardere schuimen tegen. Zacht tot zeer zacht zit een beetje in onze Nederlandse manier van werken, het is zeg maar langzaam gewoon geworden.
Hard schuim heeft (zeker op lange termijn) een veel betere corrigerende werking. Hard schuim is echter veel moeilijker te bewerken en vraagt om veel meer precisie bij bewerking dan zacht schuim. Is dit misschien de reden dat er steeds zachtere schuimen worden gebruikt? Zoals Mark al stelde bij ‘’zitten 1” de gekozen schuimsoort is het gevolg van de juiste zitanalyse en mag nooit uit gewoonte worden ingezet.
Binnenkort meer over zitten, zin en onzin.
Arie v Tienhoven
Verbouwing 2
We krijgen regelmatig de vraag waarom we verbouwen, hierbij in het kort de antwoorden:
Elke dag doen we onze uiterste best om de beste te worden en dat begint met een juiste missie en visie, draagvlak en vooral passie voor het vak. Daarna komt de praktische invulling, een onderdeel hiervan is de huisvesting. We gaan orthese techniek (orthopedie) en de inbouw op rolstoelen (revalidatie techniek) binnen het pand scheiden. Praktisch gezien zijn dit 2 totaal verschillende processen welke wel van elkaar afhankelijk zijn, dat maakt het lastig. In onze branche zien we dat de werkzaamheden door elkaar lopen met alle risico’s van dien.
De Orthese afdeling komt in het nieuwe pand, en zal super strak worden ingericht. Lean en clean, bewaakt door een vast omlijnt kwaliteit systeem.
Hygiëne, veiligheid (voor gebruiker en onszelf) staan centraal. De orthese afdeling wordt vooral open, ruim en overzichtelijk. Een fijne plek om te werken, alleen op deze manier kunnen we de volgende stappen maken.
Wordt vervolgd
Arie
Abonneren op:
Posts (Atom)

